Wednesday 21 August 2013

Expect n Unexpected ~~~

Selamat pagi semua....

hari nie mud mcm tak berapa nak best... sebab tue entry kali nie tajuknyer pun mcm tue.. nak tau kenapa?
Memang menjadi lumrah setiap orang yang dah berkahwin tuk kena soklan cepuput nie... soklan standard la katakan.. "dah ada kew?" tue laaaa soklan yang selalu aku kena especially time raya hari tue..
n seperti biasa, setiap soklan mesti la ada jawapannyer kan... klu time xam dulu, kalau tak tau jawapan betulnyer aper pun, jawab jew.. hentam ajew la..betul idak?

so, dh soklan tue pun standard, aku pun bg jawapan standard la jgk... "kami jauh" kdg2 tue aku guna ayat2 islamic sikit.. "semua tue Rahsia Allah, hanya Allah jew yang mengetahui" hehehe..

Seriously aku stress! jujur tak aku? hehehe bukan aper.. yer la aku baru 2 bulan setengah kawen kwot.. biar la aku n en suami honeymoon puas2 dulu. dah la pas kawen ri tue xsempat nak g mana. ok la. aku pun xnak nak bebankan en suami aku. biar la dulu... Perancangan nk g honeymoon tue ada.. cuma destinasinya t aku akan ceritakan di entry lain.. (nie ayat pujuk diri sendiri sbnarnyer..)

Permata.. atau lebih di kenali jewel.. saper tak nak kan? Giler xnak permata... mesti la nak kan.. tambah2 la permata hati.. tapi nak wat mcm na kan.. walaupun aku nie kerja kat Perancangan Bandar dan Desa.. tapi x boleh nak tandingi Perancangan Allah.. so aper nak wat? berdoa dan terus berdoa dan tak lupa juga berusaha. andai telah tertulis.. hanya masa jew yang dapat menentukan segalanya..

Ri tue sebulan slpas kawen memang aku lewat 2 minggu x datang period. serious aku dah cuak dah... aku pregnant kew. kwn2 pun dok usik jew.. yer la x datang period lagi. n simptom2 yang berlaku kat diri aku memang mcm org pregnant.. (nie dari aku google tenet la..) n kawan2 pun excited ckp aku nie pregnant.. siap tolong aku belikan UPT. huhuhu

Aku banyak menafikan tekaan kawan2 walaupun dlm hati ada la jugak berharap.. tp tue la Kuasa Allah lebih besar.. hari ke 3 semua umat islam puasa.. pagi jumaat.. aku ingt lagi.. masa pg tue baru teringt nak g wat UPT tue la. pagi tue ofic wat bacaan Yassin. (memang rutin ofic aku setiap pagi jumaat akan ada bacaan yasin beramai2) masa baca yasin tue memang dh ada rasa lain mcm dh.. tapi xnak pk aper2.. n past habis baca yasin, g toilet n check2 ada darah.. dh mula la cuak.. darah aper nie? sebab sehari sebelum tue melawak a.k.a bergomoi ngan kwn sbb HP..hehehe xyah crita la.. tup2 hri jumaat tue ada darah.

Call mak gtau pasal lewat period n ada darah. mak cakap suh tunggu dulu tgk.. klu drh behenti tue mak suh g check doktor.. tp mkin ke tengah hari.. darah kuar lagi bnyk.. so? kaum2 pompuan semua mungkin dh boleh teka kan? i'm not pregnant.aku datang period la... hbs musnah harapan kwan2 aku.. n xsempt gak wat test UPT tue...

gtau kat en suami, pasal darah yg kuar sikit tue.. mula2 dia susah hati.. terus paksa aku suh jumpa doktor. tp aku gtau la aku ok, x rasa sakit n nak tgk smpi tgh hari mcm ner ada darah kew x.. so bila dh sahkan perkara nie.. dia kata x pew la... jaga kesihatan.. dia memang sedia maklum isteri dia nie klu dtg period memang xley gerak. cramp..bila gtau aku  xpregnant dia sgt tenang.. sebelum2 nie dia asyik ckp.. jaga diri.. jaga baby leklok.. (walaupun x confirm aper2) ermm.. maafkan saye en suami.. mungkin bukan rezeki kita lagi..

cute kan.. sumber inspirasi.. klu dpt anak kembar mcm en suamiku yg kembar

p/s : kepada kengkawan yang sentiasa usik2 tue. doakan la supaya usikan korang tue jadi kenyataan.. aku terima seadaanya.. tp jangan la plak dok syak aku pregnant sedangkan ianya x betul pun.. sebab t aku yang sedeyyyyyy... sob,sob,sob
kalau ada tips tue sila la berkongsi dengan aku yer kawan2..

No comments:

MUFFIN DURHAKA

Assalamualaikum semua, di sini nida nak share resepi ciptaan  sendiri yg nida bagi nama muffin durhaka. Sebab apa durhaka? Sebab memang x...